Om projektet
I foråret 2019 åbner Aalborgs nye Escape Game virksomhed; Zagadka! Vi er i gang og vi bliver med sikkerhed en realitet, men vi ønsker at skabe et kvalitetsprodukt fra starten og beder derfor nu jer om hjælp til at sikre at dette bliver tilfældet.
Bag Zagadka Escape Games står jeg, Nasha Vej, med en uddannelse indenfor russisk historie og sprog, samt en kærlighed for spil. Zagadka starter grundet denne interesse og ekspertise op med to rum baseret på et historisk/mytologisk
Sovjet Unionen som tema
. Zagadka er det russiske ord for gåde, puzzle, enigma, men det betyder ikke at vi vil lade os begrænse af det russiske åbningstema; vi håber på med tiden at skabe mange forskelligartede oplevelser, temaer og gåder.
Et escape room eller et escape game er et
live-action adventurespil indrettet som et eller en flere rum med en række gåder og opgaver som skal løses for at bryde ud eller på anden vis vinde rummets overordnede mission. Generelt er
escape rooms indrettet til grupper på 2-5 personer, der har 60 minutter til at løse spillets overordnede gåde
. Oplevelsen i disse rum er designet til at fremme samarbejde og et
flow-state hos spillerne, hvor de glemmer deres hverdag og er fuldstændig absorberede i stemningen, historien, samarbejdet, gåderne og opgaverne de bliver stillet. Escape games er nu ikke kun populære blandt gåde-glade vennegrupper, men bliver også brugt af virksomheder til teambuilding øvelser.
Zagadka vil blandt andet åbne med oplevelserne
Gulag Flugten og
Djatlov mysteriet (Baseret på en virkelig hændelse).
Koncepterne til rummenes design er mine egne, men gåderne og den overordnede
puzzle struktur er under udvikling af oplevelsesdesigneren Phillip Justman -
https://www.phillipjustman.com/. Oplevelserne vil blive udbudt på både dansk og engelsk.
I kan følge Zagadkas udvikling på vores hjemmeside
www.zagadka.dk,
Zagadka åbner dørene med en person pris på 240 kr. uanset gruppestørrelse. Dette crowdfunding projekt vil fungere som et forsalg, og selvfølgelig med en rabat for jeres tillid og entusiasme for projektet;
Doneres der 190 kr. vil der blive udstedt et tilgodebevis for én person
Doneres der 380 kr. gives der et tilgodebevis for to personer, osv. op til 950 hvilket vil betyde et tilgodebevis for en gruppe på fem spillere. Det vil sige at hvis i booker en oplevelse til f.eks. fire spillere og har et tilgodebevis til to personer skal I kun betale for de resterende to. Hvis I har et tilgodebevis til hele gruppen, skal I selvfølgelig kun bestille oplevelsen og dukke op.
Alle donationer vil blive nævnt på vores hjemmeside og kommende facebookside.
Pengene vil blive brugt til at give os til råderum til at forbedre rummenes kvalitet. Vi er som sagt allerede i gang, men lidt hjælp til at kunne kvalitetssikre vores rum og oplevelsen, og lægge lidt ekstra arbejdstimer i tematiseringen ville gøre en stor forskel. Pengene ville blive fordelt således;
Mål: 35.000
Booomerang: 2450 (7%)
Skat: 6.550 (18,7 % - moms af det resterende beløb efter boomerangs kommission.)
Håndværker- og konsulent løn: 16.000 (45,7 %)
Escape Room interiør og teknisk udstyr: 10.000 (28,6 %)